ChristenUnie Altena organiseert een avond over nieuwe woonvormen en zelfbouw in Altena

Promotieafbeelding thema-avond wonen groot
cuprofiel.jpg
Door ChristenUnie Altena op 13 oktober 2021 om 23:21

Er kan meer als we buiten standaard ontwikkelingen durven denken. Daarom organiseert ChristenUnie Altena deze avond over wonen in Altena. Deze avond is niet alleen voor leden, maar voor alle inwoners van Altena.

Op deze avond willen we enerzijds de mogelijkheden presenteren hoe burgers zelf of als collectief de regie over woningbouw in de kernen weer kunnen nemen en anderzijds ophalen waar burgers tegenaan lopen op hun zoektocht naar passende woningen en hoe wij als raadsleden een brugfunctie kunnen vervullen naar de gemeente.

De volgende sprekers hebben zich bereid gevonden om te komen:

• Wethouder Tanis (gemeente Altena) – toelichting recent vastgestelde woonvisie en woningopgave Altena
  • Hermen Vreugdenhil (CU/SGP Brabant) – Nieuwe woonvormen en zelfbouw in Brabant en de mogelijkheden die de nieuwe omgevingswet hierin bieden
  • Anne Duizer (CU Altena) – toelichting hoe burgers zelf de regie in handen kunnen nemen om woningen te bouwen + discussie met zaal

De avond zal plaats vinden op 27 oktober om 20:00 tot 21:30 in de Hartenbrigade in Giessen (Parallelweg 35 Giessen)

Labels: